Affiliate marketing roste rychleji než online retail

Největší česká affiliate síť, společnost VIVnetworks.com, v roce 2016 dosáhla obratu prodaného zboží přes jejich affiliate síť 1,5 miliardy korun, což reprezentuje meziroční nárůst o 36 %. Affiliate marketing tak roste rychlejším tempem, než segment internetového obchodu, který podle informací APEK vloni rostl o 21 %. Významný podíl na celkovém obratu dělá affiliate například u Kasa, Mall, Euronics, Notino, Zoot či Bata.

Společnost VIVnetworks.com za uplynulý rok zaznamenala růst nejen obratu, ale také dalších klíčových parametrů – částka provizí vyplacených partnerům se zvýšila o 55 % na 101 milionů korun a počet zrealizovaných objednávek vzrostl o 17,5 % na 1,082 milionu. „Zvýšila se také průměrná hodnota nákupního košíku realizovaného přes affiliate reklamu, a to o 16 procent na 1386 korun“ přibližuje Vladan Hejnic, CEO VIVnetworks.com.

Roste také počet provozovatelů webů a blogerů, kteří se v České republice touto formu online marketingu živí tím, že zobrazují reklamy inzerentů a vodí jim konkrétní zákazníky. „V roce 2009, kdy jsme začínali, poskytovalo affiliate marketing pouze několik jednotlivců. Dnes už máme stovky partnerů, kteří nejen že affiliate dělají jako svou hlavní činnost, ale expandují spolu s námi do dalších zemí, “ popisuje Vladan Hejnic.

„V letošním roce pro nás bude prioritou posilovat pozici jedničky na affiliate trhu v Čechách i na Slovensku, rozvíjet síť v Polsku, rozšiřovat náš evropský affiliate tým, který již dnes obsluhuje 15 zemí světa a ve větší míře expandovat do USA a na Blízký Východ,“ vyjmenovává Vladan Hejnic. Největší investice VIVnetworks.com jdou však do nových technologií, které usnadňují práci affiliate partnerům a přispívají ke zvyšování objemů objednávek inzerentům.

VIVnetworks Affiliate marketing 2016

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *