Zaměstnanci v domácích kancelářích společně virtuálně cvičí jógu a vzdělávají se, pomáhají i s informovaností zahraničních kolegů

Firmy se intenzivně snaží svým lidem pracujícím z domova pomoci překonat pocity izolace, fungovat hladce a rozvíjet se. Speciální péči pak věnují zaměstnancům z řad cizinců, kteří mají problém se zorientovat v nových nařízeních souvisejících s nouzovým stavem a probíhající pandemií koronaviru. Kromě pravidelného zpravodajství v angličtině či jejich rodném jazyce jim pomáhají i s nákupy či udržováním kontaktu s příbuznými v zahraničí. Vyplývá to z průzkumu asociace ABSL, která v ČR sdružuje firmy působící v oblasti podnikových služeb.

„Přes 95 % zaměstnanců našeho oboru pracuje již více než měsíc ze svých domovů. Zaměstnanci si museli ze dne na den osvojit nové pracovní návyky a začít zvládat na dálku plnit úkoly, které by dříve řešili v týmu či s pomocí nástrojů, které běžně doma nemají. Z prvních analýz, které jsme udělali mezi zaměstnavateli z oboru podnikových služeb, vyplývá, že to zaměstnanci zvládli výborně. Jejich produktivita dokonce v průměru mírně vzrostla,“ říká Jonathan Appleton, ředitel ABSL. Zaměstnavatelé ovšem svým lidem pracujícím z domova poskytují širokou podporu, 84 % firem například formou online kurzů zaměřených na osvědčené postupy a efektivitu při práci z domova či technologie, které musí nově začít využívat. Dvě třetiny firem pak svým zaměstnancům poskytují plnou IT podporu a
40 % jim pomáhá překonat pocity izolace, stres a obavy ve spolupráci s psychology či kouči. Většina center pak organizuje nejrůznější virtuální vzdělávací, společenské či dokonce sportovní akce.

Ze 120 000 zaměstnanců oboru podnikových služeb tvoří 43 % cizinci, pro které není snadné se v současné situaci v ČR vyznat. I proto jejich zaměstnavatelé, k nimž patří firmy jako například Infosys, Atlas Copco či Deutsche Telecom, zavádí celou řadu opatření, aby jim pomohli s orientací v nejnovějších nařízeních vydávaných vládou a zároveň eliminovali jejich pocity osamělosti. „Firmy například na denní bázi připravují výtah z českého zpravodajství v angličtině a informují své zaměstnance z řad cizinců o nejdůležitějších opatřeních. Čeští kolegové jim zase nabízí pomoc s nákupy či zařizováním potřebných záležitostí na úřadech,“ přibližuje Jonathan Appleton. Souhrn důležitých informací zaměstnancům z ciziny poskytuje celkem 72 % center podnikových služeb v ČR, dvě třetiny center se pak snaží o pravidelný kontakt prostřednictvím online komunikačních nástrojů. Nejde přitom jen o pracovní schůzky, ale například i o společenské aktivity, jako jsou virtuální oslavy narozenin, kvízy či nejrůznější tréninky a kurzy. Ty se ostatně týkají všech zaměstnanců, nejen těch z ciziny. „Snažíme se naše lidi udržet fit ve všech směrech, a proto jsme zavedli celou řadu formátů virtuálního setkávání. Od společné odpolední kávy, přes virtuální kvíz až po pravidelné cvičení jógy, strečinku či planku. Vedle zábavy pak nabízíme i několik tisíc online kurzů, které je možné absolvovat kdykoliv a kdekoliv,“ vypočítává Sergei Holmeckis, ředitel českého centra Deutsche Telecom Services Europe.

Volný čas, který nyní lidé tráví v izolaci doma, věnují často sebevzdělávání. Dle průzkumu plných 60 procent firem registruje růst zájmu o nabízené kurzy a tréninky. Dvě třetiny zaměstnanců májí zájem zejména o kurzy zaměřené na osobní rozvoj, 42 % se věnuje vzdělávání s cílem získat nové kompetence a díky tomu změnit pracovní pozici, 33 % se účastní jazykových kurzů. Ty firmy začaly nabízet formou online vyučování, původní třídy se tak přesunuly na obrazovky a pokračují ve výuce přes Skype, Teams či podobné komunikační nástroje. Výrazný je také růst zájmu o odbornou oborovou GBS kvalifikaci, kterou poskytuje strategický partner ABSL pro oblast vzdělávání, společnost Hackett Group. „Naši lidé mají přístup k široké nabídce kurzů, ať už z oblasti profesního finančního vzdělávání, cizích jazyků či měkkých dovedností. V současné době vnímáme zejména významný nárůst vyžití online kurzů na E-learning platformách. Online formou pokračujeme také v ACCA certifikacích, které jsou v našem oboru velmi přínosné a vyžadují nemalé časové investice. I proto je na ně nyní velmi vhodná doba,“ říká Roman Pavloušek, ředitel finančního centra Atlas Copco Services.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *